Ingen multe i håven

Skadad som man är så har jag även i år varit ute och spanat lite efter multe. Men som väntat har det varit ytterst få fiskar att se, oftast ingen.

De senaste turerna har jag dock sett några fiskar (inte många) men inte kunnat fiska riktigt på dem. Men så igår hittade jag ett par som det gick att fiska effektivt på och det dröjde inte länge innan det var fast fisk.

Multen körde riktigt bra med ett par trevliga rusningar och den både kändes och såg ganska fin ut. Efter 5-10minuter så kände jag att den gjorde ett par rejäla skakningar och kroken släppte. (F*N) Det är typ en på kanske 30 multar som man tappar på det viset så långt in i drillen enligt mina erfarenheter. Lite surt då man inte får så många chanser nu för tiden och den verkade skapligt stor, men jag fick i alla fall drillat lite.

Jag var även ute en sväng idag dock utan att se en endaste fena.

Ps: Det är tur att ungarna tycker om rostbröd!

//Tobias

Lämna en kommentar